جمعه , 31 فروردین 1403
راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد

راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد

راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد

بارویکرد کارفروشگاهی و گردشگری

راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آبادراهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد
بارویکرد کارفروشگاهی وگردشگری
مصطفی هاشمی مقدم۱  محمدرضا صمدانی۲ علی امامیان فر۳
کنفرانس سالانه معماری، شهرسازی، جغرافیا و عمران موسسه رهجویان پایاشهر اترک. زمستان ۹۶
مقاله شامل فایل pdf میباشد، کد خرید ۳۷-۰۲ حجم دانلود ۶۷۵ کیلوبایت.

راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد بارویکرد کارفروشگاهی وگردشگری چكيده بازارچه حسن آباد که روزی قسمتی از بازار شهر محسوب می شد و همانند دیگربازارهای اصفهان فعالیت داشت ولی امروز با وجود اینکه هنوز ویران و بلاتکلیف است، آن جوش و خروش سابق را داشته و بصورت توامان کار و فروش را دارد و ده ها مغازه صنایع دستی که با شوق مشغول خلق آثار هنری هستند به پشتوانه نزدیکی به میدان نقش جهان دوران رونق خود را میگذراند. این بازارچه که بیشترین سیر کار فروشگاهی را در بین بازارهای شهر از آن خود کرده و روش تولیــــد از صفر تا صد و حتی فروش در کنار تولید را داراست..

راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد

بارویکرد کارفروشگاهی و گردشگری

در این راسته بازار همجواری با عناصر محلی ویژه ای شامل امامزاده احمد، ســـرای هنرمندان، خانه مشروطیت، تکیه گلبندان، مدرسه خادمی مدرسه ساروتقی، مسجد ساروتقی، تکیه آقا نجفی و… سرانجام به چهارسو مقصود و سر از میدان نقش جهان در می آوریم که همگی مجموعه ارزش محور گردشــگری را تعریف میکند. پس با ارائه نمونه ای از معماری هماهنگ با هویت بافت تاریخی است که می تواند از اهداف کاربـردی مانند گسترش گردشگری ، ایجاد شغل و ارتقای اقتصاد منطقه و کیفیت زندگی ساکنان برخوردار باشد چرا که توجه به ظرفیتهای گردشـگری فرهنگ و روحیات ساکنان بافت های سنتی از ضـرورت های کلیدی احیای فضاها و بنـاهای تاریخی است.

اصفهان شهر تاریخ است، این نشان میدهد ساکن این شهر بودن مسئولیتی بس دشوار است و بزرگترین جنبه آن دانستن تاریخ شهر است و آگاهی از اینکه گنجینه های آن کدام و ارزش هایش چه هستند .

کلمات کلیدی: ۱-بازارچه  ۲-میدان  ۳-دروازه  ۴-کار  ۵- فروشگاه  ۶- گردشگری

راهبرد باززنده سازی بازارچه حسن آباد

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + پنج =

error: این محتوا غیرقابل کپی است