سه شنبه , 29 اسفند 1402
طرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

طرح ۳ کارشناسی ارشد معماری داخلی

طرح ۳ کارشناسی ارشد معماری داخلی

طرح ۳ کارشناسی ارشد معماری داخلی. طراحی و بازسازی فضاهای داخلی در مجتمع های مسکونی با استفاده از الگو واره سبک بیونیکطرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

پروژه شامل ۲ شیت ۱۰۰ در ۷۰  مطالعاتی و ۳ شیت ۱۰۰ در ۷۰  طراحی با کیفیت عالی به همراه فولدر رندرها و فولدر dwg و فولدر: ، (مکان یابی و معرفی بستر پژوهش)، (اسیب شناسی و لکه گذاری سایت مورد مطالعه)،(اسیب شناسیهای نمونه موردی داخلی و خارجی و دسته بندی)، (طراحی پلانها، کف سازی و طراحی سقف و نمای دیوارها)، (ایجاد رندر داخلی و پرسپکتیوهای دید ناظر). (انالیز ریز متریال و  به همراه نورهای کاربردی).
طراحان محمد علی ذکری اصفهانی و سید عماد طباطبایی حجم دانلود ۱۱۳ مگابایت زمستان ۹۶ دانشگاه ازاد هرند کد خرید ۰۰۵۹۴

استاد راهنما: دکتر علی امامیان فر

کلاس فوق در دانشگاه هرند پاییز و زمستان سال ۱۳۹۶ برگذار گردید.

در ابتدا علایق و اموخته های دانشجویان ارزیابی گردید

تا سطح علمی

کلاس برای اموزش و تدوین طرح درس همانگ با سرفصل مشخص شود.

سبکهای معماری و الگو واره های فضاهای داخلی به عنوان اصلی ترین

چالش بیان مسيله، در پژوهش فوق به عنوان طرح درس معرفی گردید.

چهار الگو واره در سبک شناسی معماری برای چهار گروه دانشجو معرفی

و تشرح شد

تا کار گروهی در گرد اوری مطالعات پایه، تاثیر گذار باشد. بنابراین دانشجویان در گروه های ذیل گروه بندی شدند:

طراحی داخلی اپارتمان با استفاده از الگو واره های معماری سنتی

طراحی داخلی اپارتمان با استفاده از الگو واره های معماری مینی مال

طراحی داخلی اپارتمان با استفاده از الگو واره های معماری کلاسیک

طراحی داخلی اپارتمان با استفاده از الگو واره های معماری بیونیک

طرح ۳ کارشناسی ارشد معماری داخلی

هر گروه می بایست از دیدگاه مربوط به رویکرد انتخاب شده تعدادی مجتمع مسکونی را در سطح شهر اصفهان انتخاب و اسیب شناسی نمایند. معرفی، انالیز، عکس معماری و حتی تحلیل معماری از اولین سرفصلهای مربوط به فاز اول تدریس بود. به عنوان فاز مطالعات میدانی اطلاعات فوق داخل شیتهای معماری دسته بندی، جمع بندی و مصور گردید. محل مکان یابی هر برج به همراه فضاهای ورودی، خدماتی، مشاء و فضاهای داخل هر اپارتمان، همچنین تاثیر انها در فرم کالبدی و نمای خود ساختمان تحلیل و ارزیابی شد.

در فلزدوم الگو واره هایی که بیشتر کاربرد داشته اند در چهار سبک (معماری سنتی، مینی مال، کلاسیک و بیونیک) معرفی شده و حتی کاربرد انها در اثار مشهور نمونه های موردی شاخص ارزیابی گردید. همچنین در این فاز بستر پژوهش که یک تمرین دانشجویی، شامل مجتمع مسکونی ۱۴ طبقه نیز معرفی شد. الترناتیو فرضی فوق دارای پلان پرزاویه با طبقات ۲ واحدی و ۴ واحدی است که باعث خلاقیت در فرضیه های معماری داخلی شود. حفظ پایداری سازه های ایستایی مانند دستگاه پله و دیوارهای باربر، برشی و …همچنین انگیزه و خلق فضاهای جدید همسو با رویکرد انتخاب شده باید در نظر گرفته میشد.

طرح ۳ کارشناسی ارشد معماری داخلی

در فاز سوم سعی گردید تدوین برنامه ریزی فیزیکی با لکه گذاری و تامین کاربری و تغییر فضاها و تبدیل انها به همراه خواسته های مورد نیاز در شیتهای مطالعاتی تدوین و ایجاد گردد. البته فضاهای مدون و هماهنگی انها با رویکرد انتخاب شده دانشجو می بایست فرم اصلی ساختمان را دچار تغییر بنیادی ننماید. در فاز چهارم و اخر تدریس تمامی مطالب قبلی بازبینی مجدد برای ایجاد طرح اصلی شد، البته حفظ عناصر معماری داخلی سعی گردید رعایت شود. عناصری مانند نور فضاهای داخلی و طبقه بندی جداول نور، نوع متریال انتخابی و دسته بندی این متریالها، به همچنین مبلمان انتخابی نیز در تمامی طرحها اعمال گردید.

طرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

طرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

طرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

طرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

طرح 3 کرشناسی ارشد معماری داخلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + چهارده =

error: این محتوا غیرقابل کپی است