چهارشنبه , 5 اردیبهشت 1403
خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت (مقاله isi)

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعتخانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت
گردآورندگان : ۱٫ زیبا کشکولی  ۲ . مجتبی مهاجر  ۳٫ دکتر امامیان فر
مقاله فوق در دارای اکسپت isi میباشد زمستان ۹۵
مقاله شامل فایل pdf فارسی و لاتین میباشد، کد خرید ۱۷-۰۲ حجم دانلود ۹۴۷ کیلوبایت

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت چکیده:
در این پژوهش که با رویکرد تعامل با طبیعت همراه است، با توجه به مطالعات پیرامون سالمند، از قبیل شناخت توان جسمی، استانداردهای جهانی و روانشناسی سالمندی شامل تغییرات بدنی، ذهنی و هوشی، تغییرات روان شخصیتی و تغییرات اجتماعی و شغلی سعی بر آن شد تا محیطی آرامش بخش و متناسب با روحیه و فرهنگ سالمند ایرانی طراحی میشود. تا سالمند خود را جدا از دیگر افراد خانواده و محیط زندگی سابقش نداند..

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت

مقدمه. جهان در سایه پیشرفت‌های علمی بویژه پزشکی، شاهد افزایش جمعیت سالمندان است.

برآوردها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ میلادی جمعیت سالمندان در دنیا از ۹ درصد به ۱۶ درصد و در ایران از ۵٫۶ درصد به ۱۷٫۵ درصد افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر سالمندان شاهد تقلیل توانایی‌های بدنی و روانی خویش هستند و انواع بیماری‌ها و مشکلات روانی آنها را تهدید می‌کند. سالمندان قشري از جامعه هستند كه در دنياي معاصر، همگام با پيشرفت هاي عظيم صنعت، علم و فن آوري به عنوان جمعيت رو به رشد با نيازهاي ويژه محسوب شده و دولت ها خود را ملزم مي دانند كه اين قشر را بيش از پيش مورد توجه قرار دهند. امروزه در جهان پيشرفته، براي نياز هاي اين گروه كه شامل حمايت، درمان، توانبخشي، تغذيه مناسب، مسكن، اوقات فراغت و… مي باشد، سرمايه گذاري هاي بزرگي انجام مي گيرد.

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت

متأسفانه در كشور ما به دليل مسائل پيچيده اي كه در اين رابطه وجود دارد،
اين قشر نه تنها مورد توجه و حمايت قرار نگرفته اند بلكه همواره مورد غفلت واقع شده اند،
و نه تنها آگاهي از سالمندي به عنوان يك تهديد يا مشكل تلقي كرده ايم.
حمايت از سالمندان به وسيله فرزندان و آشنايان و در خانه خودشان بهترين گزينه محسوب مي گردد.

اما بايد توجه داشت نگهداري سالمندان هميشه كار آساني نيست و براي نگهداري از سالمند بايد ابتدا ارزش و اهميت سالمندي و سالمندان را در جامعه مورد تأكيد قرار دهيم و درصدد ايجاد محل امني براي سالمندان باشيم، محلي كه سالمندان در آنجا علاوه بر استراحت و سكني گزيدن، به بيان احساسات، علايق و نگرانيهاي خود بپردازند و سطح آگاهي هاي خويش را ارتقاء بخشند. براي رسيدن به يك پيري موفقيت آميز بايد به دنبال كشف نقش هاي تازه اي باشيم و براي تحقق اين آرمان لازم است ارزش سالمندي را بشناسيم و سالمندان را عهده دار نقش هاي جديدي نماييم و از آنها فقط حمايت هاي ايستا به عمل نياوريم بلكه بايد بستري مناسب را فراهم آورد كه سالمندان از حمايتي پويا برخوردار باشند و اين امكان براي آنان فراهم شود كه در جامعه نقش مؤثر و مفيدي داشته باشند.

خانه سالمندان با رویکرد تعامل با طبیعت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 1 =

error: این محتوا غیرقابل کپی است