جمعه , 10 فروردین 1403
معماری فتوریسم Futurism architecture

معماری فتوریسم Futurism architecture

معماری فتوریسم Futurism architecture

معماری فتوریسم Futurism architecture تحقیقات انجام شده در این باره:
استاد راهنما: دکتر امامیان فر

معماری  فوتوریسم گرداورنده : حمدرضا محسنی پور دانشگاه آزاد اسلامی واحد هرندمعماری فتوریسم Futurism architecture
پاییز ۱۳۹۶ دانلود فایل پاور پوینت حجم ۱/۵۲ مگابایت کد خرید ۱-۳۵-۰۴

 
فیلیپو توماسو(۱۹۴۴-۱۸۷۶) نویسنده ی جهان وطن که برای نشریات فرانسوی و ایتالیایی می نوشت در ۱۹۰۹با انتشار “بیانیه ی فوتوریسم” در یک روزنامه پاریسی جنبش فوتوریسم (آینده گرایی )را پایه گذاری کرد . آینده گرایی مارینتّی نمونه ی بارزی از جنبش های هنری و اجتماعی است که در فاصله ی دو جنگ جهانی سر بر کشیدند .مارینتّی، آرمان گرا، نوگرا و پرشور، خواهان هنری است که بتواند جهان را با بازشناسی امکانات نوین جامعه صنعتی توده ای از نو بسازد.

این ندید گاهی صرفاً هنری است و نه با الزامات آن  آغاز می شود. مارینتّی خواستار درگیر شدن ایتالیا  در جنگ جهانی اول بود و بعداً به یکی از حامیان پرشور بنیتو موسولینی تبدیل شد و استدلال می کرد که فاشیسم بیانی از فوتوریسم (آینده گرایی )است. مارینتّی هم،نظیر موسولینی،جنگ را تشدید و تقویت قهرمانانه ی زندگی می دانست.

در این مقاله با ابزار کتابخانه ای، سعی بر این است مکتب فوتوریسم رابررسی کنیم.
فوتوریسم چیست؟
آثار برجسته این دوره چه بناهایی هستند؟
شخصیت های شاخص این مکتب چه کسانی هستند ؟
و اینکه آیا فوتوریسم می تواند به عنوان راه حلی برای معماری ایران باشد ؟
و نتیجه این پژوهش این است که فوتوریسم هم مثل سایر مکاتب و ایسم های غربی نه تنها در ایران که در زاد گاه خودش هم راه حلی مناسب عرضه نمی کند.
کلمات کلیدی: فوتوریسم، کمونیسم، آینده گرایی، تکنولوژی

معماری فتوریسم Futurism architecture

۲- مقدمه:  پیام کلی این جنبش زمینه سازگرایش هنرمندانی شد که در صدد آن بودند تا با تحوّلات جدید و دیدگاه های نو هنر قرن بیستم را تحت تاثیر قرار دهند  .لذا آن چه که در سر فصل مباحث نطری فوتوریست ها خود را بارز می نماید ،نزدیکی هنر به زندگی و جوهر آن حرکت است .آنها معتقد بودند برای تجسّم پویایی، باید بر نور و حرکت تاکید نمود زیرا نور و حرکت باعث می شوند که استحکام صوری اشیا کاهش یابد و عناصر در یکدیگر و در محیط اطرافشان نفوذ کنند  .از نظر آنها معنا و ماهیت عصر جدید بر«همزمانی» و در هم تنیدگی کل ظواهر واقعیت عادی مبتنی بود (کهون۱۳۹۲،ص ۱۸۷)

معماری فتوریسم Futurism architecture

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 4 =

error: این محتوا غیرقابل کپی است