سه شنبه , 29 اسفند 1402
Hani Rashid هانی رشید

Hani Rashid هانی رشید فرایند طراحی.

Hani Rashid هانی رشید

Hani Rashid هانی رشید پژوهشهای انجام شده در این باره:

استاد راهنما دکتر علی امامیان فر

Hani Rashid. هانی رشید گرداورنده کیومرث کیقبادی زمستان ۹۵ دانشگاه ازادHani Rashid هانی رشید

اسلامی واحد شاهین شهر دانلود فایل پاور پوینت حجم ۴/۹۱ مگابایت کد خرید ۱-۲۷-۰۳

Hani Rashid هانی رشید

در قاهره در سال ۱۹۵۸ بدنیا آمد کارشناسی معماری را از دانشگاه کارلتون، اوتاوا در کانادا، ۱۹۸۳ و کارشناسی ارشد معماری را در سال ۱۹۸۵ از آکادمی هنر کراند بروک در آمریکا گرفت
در سال ۱۹۹۵ استادیار دانشگاه معماری و برنامه ریزی کلمبیا شد هانی رشید اموزش طراحی دیجیتال را توسعه داد.
او سرچشمه الهام هایش را هنرمندان و تکنولوژیست هایی که با نظریات فضایی و مفهومی درگیر هستند،
ذکر میکند و حتی موسیقی های کار شده توسط گیتاریست مفهوم گرا گلن برانکا به اتوماسیون و جلوه های ویژه اهمیت می دهد.
از دنبال کردن فرم گرایی و یا مفهوم گرایی محض و همچنین پروژه های تجاری دور است.

در سال ۱۹۸۸ به همراه لیزا آن گروه اسیمپتوت را در میلان ایتالیا راه اندازی کرد در ۱۹۸۹ گروه اسیمپتوت به نیویورک نقل مکان کرد.
سیمپتوت یک تمرین چند جانبه معمارانه برای او و لیزا آن بود آنها اصطلاح اسیمپتوت را بدین علت انتخاب کردند،
که نمادی است از نقطه برخورد مجازی تئوری های معماری و رسانه دیجیتال؛
دو مقوله ای که آنها به برقراری ارتباط و نزدیکی میانشان،
بسیار علاقه مند هستن اسیمپتوت يعنی پی گیری هر دو معماری مجازی و واقعی، در مسیری موازی که در بی نهایت با هم تلاقی می کنند.

Hani Rashid هانی رشید

كارهاي گروه آسيمپتوت شامل طراحي دكوراسيون داخلي، مبلمان، ساختمان و طراحی شهری و … می باشد؛
در كنار آنها در محيط مجازي و معماري ديجيتال هم بسيار فعال هستند.
تاتر چند رسانه اي در دانمارك، مركز تحقيقات مولتي مديا در كيوتو ژاپن،
برنده جايزه پاويليون براي فلورايد(Floriade) در آمستردام و مركز هنر و تكنولوژي گوگنهايم در نيويورك
از پروژه های انجام شده بواسطه آنها می باشد.
كارهای آسيمپتوت در تعامل بين محيط معمارانه و فضاي كامپيوتر بسيار پيشتاز است
هانی رشید درتمام مراحل طراحی از کامپیوتر بهره میبرد او ذکر میکند که هنوز از اسکیس و ماکت در برخی موارد در طی مراحل کار استفاده می کند.

او ماکت را حتی زمانی که مدل سازی ابتدایی کامپیوتری انجام شده باشد هم مورد استفاده قرار می دهد،
چون وجود خارجی آن سبب تمرکز بهتر بر آن می شود و همچنین اولین تجربه در به واقعیت تبدیل شدن هر طرح است و می توان طرح را مورد نقد و بررسی بیشتری قرار داد.

می گوید فرم از مفاهیم تبعیت می کند، مفاهیم از ابزار تبعیت می کنند،
ابزار در خدمت نیازمندیها هستند و نیازمندیها با توجه به روح زمانه مشخص می شوند،
اخیرا ما بیش از پیش جذب خلق فرم از طریق کامپیوتر شده ایم گر چه که فکر می کنیم خروجی کامپیوتر، اگر فکر معمار پشت آن نباشد، بی معنی است،
ما سعی داریم نیروهای بالقوه ای را که وجود دارند و کمتر دیده می شوند به نمایش در آوریم.
ما هنگام کارکردن در واقعیت مجازی، برخوردی جدید با فرم را تجربه می کنیم.
قسمت اعظمی از معماری ما نتیجه ترکیب اجزای ناپایداری همچون حرکت، صدا، تشعشع و … است.

هتل یاس
Hani Rashid هانی رشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + چهار =

error: این محتوا غیرقابل کپی است