جمعه , 28 شهریور 1399
بهروز احمدی

بهروز احمدی. تحلیل، بررسی اثار و فرایند طراحی

بهروز احمدی

بهروز احمدی. پژوهشهای انجام شده در این باره:

استاد راهنما دکتر علی امامیان فر

مهندس بهروز  احمدی گرداورنده سعید قاسمی نژاد زمستان ۹۵ دانشگاه اشرفیبهروز احمدی

اصفهانی دانلود فایل پاور پوینت حجم ۶/۳۶۶ مگابایت کد خرید ۱-۶-۰۳

بهروز احمدی بیوگرافی

بهروز احمدی

ساختمان بخارست.
بهروز احمدی در آبان ماه ۱۳۲۵ در تهران به دنیا آمد.
بهروز احمدی در سال ۱۳۴۴ وارد دانشگاه تهران و در سال ۱۳۵۳ از آن فارغ‌التحصیل شد.
این معمار پیشکسوت در نهایت در صبح روز چهارشنبه ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۱، در سن ۶۶ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
پیکر این معمار صبح روز ۱۶ شهریور ۱۳۹۱، از مقابل دفتر مهندسین مشاور شارستان تشیع و در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

بهروز احمدی اثار

بهروز احمدی عضو هیأت مدیرهٔ شرکت مشاوران شارستان و یکی از بنیانگذاران این شرکت بوده که امروز آثار ماندگاری از او برجای مانده‌است.
احمدی طراح پروژه‌های ساختمان آرمیتاژ در خیابان بخارست،میدان آرژانتین تهران، موزهٔ قرآن واقع در مجموعهٔ نهاد ریاست جمهوری ایران و نمای ساختمان جدید مجلس شورای اسلامی ایران است. از دیگر آثار او می‌توان به ساختمان‌هایی همچون فروشگاه کوروش، مجتمع ساختمان‌های اداری بم، موزهٔ منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، طراحی فرشی به مساحت هزار مترمربع در یکی از میدان‌های شهر تبریز اشاره کرد. بهروز احمدی در طول دورهٔ فعالیت حرفه‌ای خود حدود ۹۰ پروژه انجام داده که بیشتر این پروژه‌ها در به آثاری نمادین و به‌یادماندنی برای ایرانیان بدل شده‌است.

بهروز احمدی مصاحبه

از دیدگاه من معمار در طول زندگی از محیط اطراف و وسایل ارتباط جمعی و نشریات و تحولات الگوهای زندگی، ناخودآگاه و گاه به اختیار، تأثیر می‌پذیرد و معماری موفق فارغ از سبک‌های معماری باید با نیازهای روز اجتماع منطبق باشد؛ ولی در محیطی که تمام ضوابط فنی و روابط اجتماعی و الگوهای زیست در حال تحول است، پیروی از یک تفکر معماری (هرچند در جوامع شکل‌یافته به طور جدی مطرح شود)، نمی‌تواند لزوماً نتایج مطلوب در پی داشته باشد.

بهروز احمدی خانه های ساخته شده

وی درباره‌ی خانه‌های ساخته شده در دوره‌ی اولیه کار خود بیان می‌داشت:
هر یک از این ساختمان‌ها مسائل و تجربه‌ی ویژه‌ای را با خود داشت.
مثلاً در طراحی «خانه سرباز» کارفرما تمایل داشت خانه‌ای مجلل بسازد.
از دید او معماری با نمای کلاسیک، معماری لوکس و با ابهتی بود.

در گفتگوهای اولیه تلاش کردم وی را متقاعد کرده تا آن نوع معماری را رها کند،
اما به او قول دادم تا ساختمانی بسازم که آن ابهت و گیرایی که مد نظر اوست را داشته باشد.
در نتیجه نما و حجمی ایرانی را در بدنه‌ی اصلی ساختمان استفاده کردم که تامین‌کننده نظر و فکر کارفرما بود.
مهندس احمدی بر آن باور بود که معمار می‌باید تا جایی که امکان دارد تلاش کرده تا با تعامل با کارفرما او را در بخش‌هایی متقاعد کند تا بتواند به نتیجه‌ای بهتر رسد.

و یا در مورد خانه «احمد سرتیپ» موضوع درختان بحثی تاثیرگذار در طراحی بوده است.
«زمینی که قرار بود در آن خانه بسازیم پر از درخت و در منطقه شمیران تهران بود.
تلاش کردم تا هیچ درختی را تخریب نکنم.
از طرفی دیگر ساختمانی طراحی کردم که حال و هوای آن منطقه و کوچه باغی‌های شمیران را تداعی کند.

ساختمان جدید مجلس
بهروز احمدی

موزه زاهدان
بهروز احمدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 8 =

error: این محتوا غیرقابل کپی است