پنج شنبه , 9 فروردین 1403
peter behrens پیتر بهرنس

peter behrens پیتر بهرنس

peter behrens پیتر بهرنس

peter behrens پیتر بهرنس پژوهشهای انجام شده در این باره
استاد راهنما دکتر علی امامیان فر

بررسی معماری پیتر بهرنس گرد اورنده سهیلا احمد پور موسسه اموزش عالی امین بهارpeter behrens پیتر بهرنس

۹۶ فایل پاورپوینت حجم دانلود ۱/۶۶ مگابایت کد خرید ۱-۶۷-۰۳

peter behrens پیتر بهرنس

پیتربهرنس ازطراحان ومعماران خودآموخته آلمانی قرن بود که درسال۱۸۶۸درهامبورگ آلمان متولد شد.
تحصیلات خودرادرطی سال های ۱۸۸۶تا۱۸۸۹درمدرسه هنر kunstgewerbeschule  گذراند
و ازسال۱۸۹۰به عنوان یک نقاش وهنرمندگرافیکی درمونیخ فعالیت داشت.
درواقع، وی در زمینه هایی از جمله نقاشی، معماری، طراحی گرافیکی
و طراحی صنعتی فعالیت داشت و از منتقدین معماری مدرن محسوب می شد.

 peter behrens پیتر بهرنس و معماری صنعتی

بهرنس در سال ۱۹۰۷ مشاور رسمی کارخانه آ.ا.گ شد.
صنعت نخستین گام ها را به سوی ساده گرایی و فراهم نمودن ویژگی های مبتنی بر زیبایی شناسی صنعتی در خدمت سرمایه داری صنعتی بر می داشت.
در انجا بهرنس نه تنها لوازم الکتریکی همچون پنکه ها و چراغ ها را طراحی میکرد
و به عبارت دیگر طراحی صنعتی را ابداع میکرد
بلکه در زمینه های بسته بندی طراحی کاتالوگ ها پوسترها و از این قبیل نیز علاقه مند بود.
این چنین بود که او نمایشگاه و گارگاه های آ.ا.گ را طراحی کرد و به طور  کلی مسوول این نوع فعالیت ها شد.

 peter behrens پیتر بهرنس و معماری صنعتی

در فاصله سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۰۹ بهرنس کارخانه توربین سازی آ.ا.گ را که یکی از نخستین ساختمان های صنعتی خردگرایانه بود در برلین بنا کرد.
بهرنس سازه را تنها عنصر اصلی قلمداد نکرده
بلکه بیان خاص معماری خویش را با به کار بردن عناصر پر شکوه کلاسیک گرا به این بنا افزوده بود.

بهرنس در سال ۱۹۱۰ کارخانه دستگاه های ولتاز بالا در ۱۹۱۰تا ۱۹۱۱ کارخانه موتورهای کوچک برقی را در برلین برای آ.ا.گ ساخت.
در این نمونه های معماری صنعتی تاکید پر ابهت بر کارکرد
و خشکی و قاطعیت جسورانه خیلی بیشتر از کارهای اولیه دیده می شود.
طی این دوره بهرنس ساختمان هایی ساخت که در آن الهامات   کلاسیک گرا به چشم می خورد.
همچنین ساختمان سفارت آلمان در سن پیترزبورگ که در سال های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۲ ساخته شد
و نماینگر جنبه های امپریالیستی ورکبوند بود.

او طی سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۵ ساختمان کارخانه های رنگرزی لوسیوس و برونینگ (شرکت سهامی هوخست کنونی) را در فرانکفورت بنا کرد.
اما کارهای وی که تمایل به تنوع های سبکی داشت
و کم وبیش به نحوی غیر آشکار گرایش های اکسپرسیونیستی زمان را منعکس میکرد از آغاز دهه ۱۹۳۰ روی به خرد گرایی آورد.

peter behrens پیتر بهرنس و معماری

بعد از جنگ جهانی اول، بهرنس عمدتاً به عنوان یک معمار به فعالیت هایش ادامه داد.
در آن زمان با توجه به حاکم بودن این دیدگاه که با تفسیر قرن، هنرها هم نیاز به تفسیر و بازنگری دارند،
کارگاه های حروف ریزی آلمانی وظیفه ی طراحی حروف مورد نظرشان را به بهرنس محول کردند.
این حروف باید روح نوین حاکم بر فضای آن زمان را بیان می کردند.
این امید نیز وجود داشت که به واسطه ی این اقدامات، صنعت آلمان بتواند با صنعت فرانسه رقابت کند.

برخلاف سبک سنتی آلمان ها که نوشتن متون به سبک گوتیک بود،
بهرنس به طرح های سبک رومی علاقه مند بود.
او این تغییرات را از طریق پیوند دادن هرچه بیشتر طراحی و نوشتن حروف آلمانی با کیفیت خطاطی انجام داد.
وی که تحت تاثیر ایده های اصلاحی “ویلیام موریس” و دیگران، در خصوص هنر و صنایع دستی انگلستان قرار گرفته بود.

خانه ای ییلاقی را در مجتمع هنرمندان “دارمشتات” در سال ۱۹۰۲ طراحی کرد که اولین طرح وی بود.
این کار به عنوان یک کار هنری کامل، مطابق با ایده های جدید که در آن کلیه جنبه های طراحی باید به یک نسبت مورد توجه قرار می گرفتند
و به یک سبک مشابه با هم هماهنگ می شدند، مورد تقدیر قرار گرفت.چنین اصلی ، اکثر کارهای بعدی وی را نیز تحت تاثیر قرار داد.
طرح بعدی در سال ۱۹۰۶ با نام Kursiv ارائه شد و در پی آن طرح«Behrens-Antigua »
در سال ۱۹۰۸ ابداع گردید. از این طرح با عنوان مجسمه ی رومی در روح آلمانی یاد می شد.

peter behrens پیتر بهرنس اثار

خانه بهرنس

در سال ۱۹۰۱ برای خویشتن خانه ای تحت تاثیر سبک هنر نو بنا کرد.
در این بنا گرایشات بومی و محلی چنانچه در سبک هنر نو و هنر و صنایع دستی وجود داشت دیده می شود.

کارخانه توربین سازی

در فاصله سال های ۱۹۰۸ تا ۱۹۰۹ بهرنس کارخانه توربین سازی آ.ا.گ را که یکی از نخستین ساختمان های صنعتی خردگرایانه بود در برلین بنا کرد.
این بنا تحت تاثیر و به شیوه معماری خردگرای اکسپرسیونیسم که در ان دوره در آلمان رواج داشت بنا شده است.
این ساختمان یکی از نخستین مواردی است
که به طراحی کارخانه به عنوان یک موضوع و فضای معماری پرداخته می شود.

سازه این بنا شامل یک تالار اصلی که در کنار آن یک قسمت الحاقی به شکل غیر متقارن و کاملا مشخص قرار داشت.
بهرنس سازه را تنها عنصر اصلی قلمداد نکرده
بلکه بیان خاص معماری خویش را با به کار بردن عناصر پر شکوه کلاسیک گرا به این بنا افزوده بود.

peter behrens پیتر بهرنس سفارت آلمان در روسیه

ساختمان سفارت آلمان در سن پترزبورگ که در سال های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۲ ساخته شد
و نماینگر جنبه های امپریالیستی ورکبوند بود در آنها الهامات کلاسیک گرا به چشم می خورد.
این بنا دارای حجمی سنگین و تزئینات تقریبا کلاسیک است
و بر خلاف بیشتر کارهای دیگر زیبایی منطبق با ویژگی های فنی در آن دیده نمی شود.

خانه بهرنس
peter behrens پیتر بهرنس

کارخانه توربین سازی
peter behrens پیتر بهرنس

سفارت آلمان در روسیه
peter behrens پیتر بهرنس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − سه =

error: این محتوا غیرقابل کپی است